Šta ženi pomaže u čuvanju zdravlja i lepote, održavanju idealne figure i pozitivne energije na visokom nivou a da to nisu botox, fileri i plastična hirurgija?

 

Način života koji vodi velika većina nas, postavlja brz tempo života koji donosi konstantan stres i prekomerni umor. Porodične i poslovne obaveze zauzimaju gotovo sve vreme zaposlene žene. Naš organizam svaki dan funkcioniše na granici svojih mogućnosti i svaki dan iznova troši sve više rezervi od svoje ukupne snage i zdravlja. Nažalost, činjenica je da ne možemo izbeći sters i umor. Društvo i sredina u kojoj živimo ne pruža nam kao individuama ni kao porodicama podršku kakvu zaslužujemo, i odlazak kod lekara je postao luksuz koji se neretko i skupo plaća novcem, čekanjem i na karaju zdravljem. Da li smemo to da dopustimo sebi?

Šta možemo uraditi same za sebe? 

Zdravlje se čuva u trenutku dok je još celo, svešću da ga imamo i da je zaista najvrednije. Biti zdrava nije samo odsustvo bola ili neke konkretne bolesti, već stanje opšteg psihofizičkog balansa. U svakodnevnoj trci za osnovnim potrebama i samo ponešto iznad toga, to je postala samo ideja koju je sve teže realizovati.

Ako usmerimo samo malo više pažnje,kako se osećamo svaki dan i koliko smo zadovoljne svojim životom, to može biti dobar pokazatelj na kom stepenu je naše zdravlje i u kom pravcu bi bilo dobro da krenemo kako bi postigle napredniji nivo čuvanja zdravlja i lepote na prirodan i svestan način. Osluškivanjem svog organizma vrlo lako možemo da primetimo šta nije uredu i razumeti zbog čega nije uredu( ne spavam dovoljno, ne vodimoo računa šta jedemo i kada jedemo, stresan posao, nedovoljno materijalnih sredstava, problemi u vezi ili braku….) Takvim pristupom otvaramo pitanje ličnih potreba i njihovih ispunjenja. Vrlo često to nisu velike niti zahtvene potrebe, ali jesu redovne i neophodne organizmu za dobro funkcionisanje i potrebna je određena doza disipline da bi ih pretvorile u navike i redovan stil zivota.

Opšti pokazatelji da nam život nije usaglašen je umor, potištenost, odsustvo iskrene radosti i nedostatak volje. To nije umor nakon teškog dana koji je objektivan već je to ono stanje kada ležemo i ustajemo umorne, a radosti je otišla na godišnji odmor. Kod žena postoji još jedan factor a to su hormoni koji znatno utiču na raspoloženje i na izgled našeg tela u periodu PMS i menopauze. Sve mi dobro znamo, gde nam se  nakuplja tečnosti i višak telesne težine i kada smo nervoze a da ne znamo uvek pravi razlog za to. Na spoljne faktore kao što je okolina, posao i zahtevi vremena vrlo teško možemo brzo da  utičemo, takve promene zahtevaju puno snage i strpljenja, i stabilnosti, i moguće su.

Pre ostvarenja velikih životnih želja ili ciljeva, potrebno je posvetiti više pažnje u kakvom stanju smo mi svakog dana našeg života. Jer samo zdrave i psihofizički uravnotežene  možemo da budemo srećne i uspešne u oblastima u kojiima mi to želimo, Psihofizički stabilne lakše se nosimo sa okolnostima ili pormenama koje želimo uneti u svoj život. Život se ne događa samo kada ostavrimo neki cilj, nego se događa svaki dan.

Odgovori na sledeća pitanja mogu vam pružiti bolji uvid u kakvom stanju se nalazite i šta možete uraditi da unapredite svoj stil života, pre svega zbog sebe a zatim zbog svoje porodice i okoline.

1.Kako se hranite i šta je to što zaista jedete? U koje vreme uzimate obroke?

Šta mislite kako vaš način ishrane utiče na vaš organizam i šta vaše telo misli o hrani koju unosite?

Pametnim i dobrim izborom, koliko je to moguće zdravijih i pre svega svežih, ne prerađenih namirnica obezbeđujemo kvalitene  vitamine, minerale, ugljenhidrate i proteine kao gradivni i energetske materijale. Pre svega izborom svežih namirnica koje  unosimo u svoj organzam u kojima su vitamini i hranjiva vlakana u punom kvalitetu u odnosu na prerađene ili smrznute proizvode, koji su uveliko obrani i umanjene hranjive vrednosti. Da li je „gotova“ hrana koju kupujemo, za posao ili za obroke kod kuće za celu porodicu dobar izbor, jer “ jedemo kuvano”. Sve što kupimo gotovo, koliko god da miriše dobro i izgleda dobro mi nismo videle tu namirnicu u sirovom stanju i ne možemo znati njen pravi kvalitet. Činjenica je da svi koji se bave bilo kakvim poslom moraju i normalno je da gledaju  financijsku stranu posla i zaradu, a najčešće to postižu umanjenjem troškova, što se odražava na kvalitet konačnog proizvoda koji mi konzumiramo i plaćamo novcem za koji radimo 8-10 sati svaki dan. Nemojete se zavaravati da nije tako, ovo je dvadesetprvi vek, vreme obogaćivača ukusa i online kupovine (na neviđeno)

Na beogradskim pijacama još uvek ima domaćih proizvođača kod kojih se mogu naći kvalitetne namirnice, koje nisu preterano tretirane hormonima i pesticidima za razliku od proizvoda kod preprodavaca i u marketima koji su stigli uvozom ko zna odakle i kada. Naravno da ne treba izbegavati sve uvozno, samo treba da budemo informisane, čitati deklaracije koje su napisane jedva vidljivom veličinom slova i birati proizvode koji su nam zaista korisni. Izborom namirnica svojim okom i svojom rukom pripremljenih, svesno pristupamo čuvanju zdravlja kvalitetnom ishranom, radimo nešto u svom režimu za sebe i svoj porodicu. Kada se tome posvetimo i kuvamo sa ljubavlju i pažnjom žene koja ume da pripremi, i ukusno servira na lepo postavljen sto, ishrana i obroci imaju sasvim drugi smisao i kvalitet, i daleko viši standard od plastičnih kutija i usputnih obroka, koje naš organizam “trpi”

2. Koliko vremna imate i posvećujete redovnoj i za vaše telo adekvatnoj aktivnosti?

Mišići su samo jedan deo lokomotornog sistema koji pokreće naše telo i koje najčešće jačamo i oblikujemo ali i našim kostima, zglobovima, ligamentima i tetivama je potrebna akcija da bi bili u dobroj  funkciji ceo život? U trci za lepim izgledom posežemo za onim što smatramo najbržim i lako dostupnim na isti način kao i sa hranom. Nepavilnim dijetama, gladovanjem ili hemijskim preparatima mučimo svoje telo koje je već izmučeno brzom i prerađenom hranom  (sve što nije sveže). Takvim pristupom ne pomažemo svom organizmu i plaćamo visoku cenu na duge staze. Metabolizam je zbunjen i pokušava održati ravnotežu, šalje nam signale u vidu probavnih smetnji, gojenja, nadimanja i zadržavanja tečnosti, sve više alergijskih reakcija i netolerancije na hranu, celulita i sl.

Šta žene najčeše rade?

One koje su svesne kako i šta utiče na njihovo opšte stanja zdravlja i izgled, praktikuju fizičke aktivnosti, šetnje, fitnes dva puta nedeljno i donekle uspevaju održati kakavu takvu ravnotežu. Neke žene pribegavaju brzim dijetama i raznim preparatima koji su dostupni na tržištu, a koji pokazuju brži spoljni efekat. Mnoge žene takva stanja prepoznaju kao umor i nedostatak snage zbog obaveza i ne preduzimaju ništa naročito, a istina je u nepravilnoj ishrani i nedovoljnoj aktivnosti, koje usporavaju metabolizam i pospešuju nagomilavaje toksina i telesne težine. Štetne tvari unosimo na razne načine u organizam, osim hranom i zagađenim vazduhom, naše telo usled stresa ili negativnog pristupa životu samo stvara određene supstance koje loše utiču na zdravlje.

Fizička aktivnost pokreće i pomaže metabolizmu u savladavanju štetnih materija, unosom veće količine kiseonika u krvotok telo se mnogo bolje i lakše bori da izbaci toksine i nepotrebne tvari. Disanje je prirodna detoksikacija koja se odvija stalno. Svako telo je drugačije i na neki način svoje, i kao jedinstveno ima zahteve i potrebe i u skladu sa njima reaguje. Duge šetnje u prirodi savršeno utiču na kardiovaskularni sistem i umanjenje stresa. Ja lično nisam ljubitelj šetnje pa sam napravila drugi izbor, koji savršeno odgovara mom psihofizičkom sistemu. Telo je celina i kao takvom potrebna mu je aktivnost koja neguje celinu kao što su joga i pilates bar jednom ili dva puta nedeljno. Nekim ženama da bi se dobro osećale u svom telu i negovale lepu figuru savršeno odgovara fitnes i prilagođene vežbe, koje uglavnom rade na mišićnom sistemu a manje na zglobovima, vezivnom tkivu i kostima.

Joga vežbe rade na strukturi celog tela i angažuju ceo sistem: jača kosti i zglobove, vezivno tkivo čini fleksibilnijim a mišiće izdužuje i snaži, disanje ubrzava cirkulaciju i detoksikaciju i dovodi u ravnotežu mentalni i nervi sistem. Jedinstvo tela i duha.

Izborom adekvatne aktivnosti za  naše telo i lični način života, redovnom i disciplinovanom praksom koja vidno i osetno donosi rezulztate čuvamo zdravlje i usporvamo proces starenja na više nivoa. Pre svega usporavamo starenje naših organa i na taj način aktivno utičemo na  vitalnost, protok energije i lepotu kao unutrašnji i spoljnji faktora koji je svima nama veoma važan.

 

3.Kakav je vaš nervni sistem? Kako reagujete na promene i neprijatnosti? Koje aktivnosti ili relaksacije koristite da se osobodite od stresa? Koliko često ih praktikujete?

Dobar san je broj jedan za rekonekciju i obnavljanje naših ćelija. Odlazak u krevet u “normalno vreme” je poželjno, kao i ustajanje u “ normalno vreme” je blagodatno za bistar um i emotivnu stabilnost. Čist prostor za spavanje bez tv i mobilnh telefona (offline) je  naš izbor i pre svega naš odnos prema sebi i kvalitetu svog života. Kada smo odmorne i dobro naspavane i još ustanemo ranije, nema te obaveze koja će nam biti teška i nemoguća. Ako do pola noći i duže gledamo tv ili čačkamo telefon, ustajanje teško pada jer je biortam poremećen, psiha i telo nisu potpuno i dobro spremni za novi dan i bune se. Kada se to redovno ili često ponavlja to je siguran put u premor i neravnotežu zdravlja koja se očitava u stresu, prejedanju ugljenhiratima i slatkišima, nedostatku vremena i ne postizanju željenih rezultata, privatno i poslovno, što zajedno rezultira nezadovoljstvo sobom i svojim životom. Smorenost i razdražljivoat.

4. Ko nam može bolje pomoći osim same sebi!?

Kratki odmor ili meditacija od dvadeset minuta pruža neverovatnu podršku u takvim momentima. Smirivanjem misli i postizanjem duboke smirenosti, napetost i umor nestaju. Meditacija je najbolja tehnika samorekonekcije u kojoj ste u mogućnosti da smirite um, oslobodite  negativnosti, uravnotežite nervni sistem, odmoriti svoje telo i obnovite energiju. To je kratak predah za ceo organizam u kojem se sve ponovo složi i dovode u prirodan red.

Nije dovoljan samo jedan faktor za postizanje potupne ravnoteže, ključ je u više stavri koje prepoznate kao odgovarajuće i koje zajedno  deluje kao “boost energy” na psihofizički sistem. Redovnom praksom jutarnje meditacije postižemo dobar balans i temelj za ceo dan. Žena koja ume da umiri nervni sistem tehnikama disanja i odmori um kratkom meditacijom, pronašla je najbolji lek koji redovnim uzimanjem čuva njeno zdravlje i lepotu, ne samo za jedan dan, nego za ceo život. Izbalansirana ishrana, redovna aktivnost, disciplina i pravilan odmor pomažu ženi da bude zadovoljna sobom, da lakše i uspešnije ide putem koji je odabrala i da uživa u sebi i svom životu na razne načine. Bilo da je to porodica, posao, zabava, čitanje, putovanje…sve ono šta zapravo u tom trenutku ima postaje izvor sreće.

Ja vam mogu preporučiti da Vi izaberete šta je za vas najbolje, probate i usvojite zdrav program koji vama i vašem telu najviše odgovara. Neka vam postignuti rezultati koji će imati dugotrajni uticaj na usvajanje podržavajućih navika i zdravijeg stila života budu pokazatelj i podsticaj.

Dugo sam praktikovala post, ne svaki ali bar jednom godišnje dok nisam u potpunosti izbalansirala ishranu i shvatila šta najviše odgovara mom organizmu. Redovna fizička aktivnost ( integrativna joga 3 puta nedeljno je moj izbor), što zdravija ishrana koja zadovoljava sve potrebe mog organizma, sirova i kuvana hrana isključivo svežeg porekla i detox svakih dva meseca. Mom organizmu je sada dovoljan detox od jedan dan mesečno da odmah osetim olakšanje i čistoću organizma, bolji san, ravan stomak, više energije i smanjen otok oko očiju ( meni je u tom delu najviše izražen) . Imam pedest dve godine i još se nisam odlučila za primenu filera i botoksa i ne kažem da neću!

Tradicionalni način čišćenja organizma je post koji raspoređen dva puta u toku nedelje i 4 puta tokom godine od 14-40 dana. Koliko je samo mudrosti u takvom pristupu čuvanju psihofizičkog zdravlja. U današnje vreme mnogo ljudi se odlučuje za post, jedini problem je izbor namirnica, količina i vrednost proizvoda koji su označeni sa „posno“. Uzimanjem svega što je označeno sa „posno“ unosimo veliku količinu šećera i ugljenhidrata koji se talože na kritičnim delovima tela i probavnom sistemu i umanjuju svrhu posta u telesnom i duhovnom smislu.

Post je u suštini jednostavna ishrana bez prerađenih dodataka, samo prirodnim i svežim namirnicama koje nisu životinjskog porekla u raspoređenim obrocima i uzdržavanju od svega preko toga kada je u pitanju hrana i piće.

Moderno vreme donosi i neke nove navike i nove izbore koji su prilagođeni brzini kojom živimo. Yoga&detox 21 dan je napredan program koji objedinjuje sve elemente za čuvanje zdravlja i lepote savremene žene i postizanje visokog nivoa pozitivne energije. Program obuhvata detoksikaciju celog organizma žene, fizički, energetski i mentalno. Program je zahtevan i traži disciplinu a rezultati su stvarni, ne samo u detoksikaciji već u sticanju zdrvaih navika i usvajanja korisnog znanja i iskustva koje možete primenjivati svakog dana svog  života. Program traje 21 dan i obuhvata posebne joga vežbe, tehnike disanja, duboku relaksaciju i meditaciju. Detox meni za ishranu tokom trajanja programa i detox paket obroka na bazi hladnoceđenih sokova, prirodnih minerala, salate i čorbe za tri dana za potpunog detoxa probavnog sitema u toku druge nedelje programa. Ovaj program je dostupan pet jedinstvenih celina tokom cele godine. U zavisnosti od potreba organizma i načina života, prilagođen je svakom godišnjem dobu. Više možete pročitati na:

  www.yalc.rs/dogadjaji

Uživajte,

Ceo program su kreirale, stručno pripremile i redovno koriste:

Jovanka Vajagić

Life coach&yoga instructor za integrativnu jogu

www.yalc.rs

Marija Djurovski

Healthy coach

www.housewifedetox.com